Veckorapport

Man vet att man är tillbaka i träningslunken igen när man åter sitter och summerar sina veckorapporter.

Veckan som gick var programmets tuffare med ca 70k på schemat. Jag tog mig friheten att hoppa pass och korta ned några kilometrar. Fast km-tider försökte jag hålla för att testa om den här nivån var något för mig. jag hoppade en lättdistans och en medelhård distans på sammanlagt 20k. Lördagspasset som jag slarvade bort är jag lite sur över, jag övertalade mig själv att mitt altanbygge var viktigare och sen var det ju fotbollsmatch. Totalt  blev det 4 löppass och ett på gymmet. Allt som allt 47,5k.

Jag sprang idag snabbdistansen som ligger nere vid 4.10-fart. Det var tänkt att man skulle köra 5k, men jag höll i 3. Det här blev passet som övertygade mig om att jag inte är mogen för dessa tider, då det känns att det sliter ordentligt på fysiken. Jag får nog ta ned tempot med några procent om jag ska hålla i längden och testar följande nivåer de kommande veckorna: snabbdistans - 4.25, medelhård - 4.35 - 4.45 och lättdistans 5.00-5.10.

Ett orosmoln finns också på min himmel: den smärta som uppstod i knän under maran vill inte riktigt försvinna. Vid varje pass, oavsett fart och längd, så gör den sig åter påmind i utsidan av högra knät.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0