Farten är allt

Gårdagskvällen hade långpass på 18k på schemat. Nu blev det bara 15k.

Risken för överträning är överhängande just nu med tanke på de farter som jag ska upp i. Så för att prioritera farten, som jag vill åt, så drar jag istället ned på mängd. Jag har ju tränat långpass i snart ett halvår. Lugn fart på långpassen är numera 5.00-tempo vilket jag också lyckades hålla igår utan att det slet allt för mycket på kroppen. Pulsen höll sig också i skinnet. Får man köra några veckor så ska man nog behärska den farten. Värre blir det till helgen då det blir medelhård och snabbdistans.

Dagen är tillskriven vila. Sånt tycker vi inte om, så jag gör en repris på förra veckan och möter upp sambon på stan med snubben för en överväxling så pappa kan gå på gymmet. Rolighetsfaktorn på pappa-snubbe-aktiviteterna har ju droppar betänkligt de senaste dagarna så jag kan ju kanappast reta upp honom något mer ändå; brädgår'n, 1-årskontroll med spruta, avlivning av favvodjuret och nu idag pappas lååånga återbesök hos läkaren. Ingen av dessa aktiviteter har upplevts som några höjdare kan jag meddela.

Återbesöket hos läkaren gav mig härligt starka tabletter för migrän och en enklare synundersökning. Eftersom jag fortfarande har mindre störningar på ena ögat så skickas jag till ögonläkare efter sommaren.    
    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0