Måste träna

29 grader i skuggan, ingen bil och träningsnojja är väl en bra sammanfattning av dagen fram till nu. 

Dagens pappa-snubbe-aktivitet

Idag blev det premiärdopp i havet för snubben medan pppa huttrade med endast anklarna i. Billösheten gör att vi sitter strandad i huset idag utan egentligen sysselsättning, mer än att då sitta på gårdsplanen och sortera sten. Det är liksom the thing to do just nu. Lite enahanda dock, så vi tog sambons cykeln och rullade ner till den lilla stranden i Vågsnäs, bara 1 k bort, för att plaska fötterna lite. Väl där gjordes det klart för mig att allt skulle av och vips satt snubben i vattnet och kastade blålera, precis som hdet var det tempererade badvattnet hemma i badbaljan. Att generna bär på badkruka är något han tydligen inte nått om ännu. Det fick bli  provisorisk handduk av min t-shirt och soluppvärmning av isbiten jag plockade upp - när jag väl lyckats övertyga att vattnet var för kallt för att slå ned sina boåpålar i. Vi kom överens om att inte säga något till "någon" om badäventyret. Väl hemma återgick vi sedan till att plocka sten igen.


Träning 

Träningsnojjan har nu slagit mig hårt. Trots en kort vila går jag nu och känner mig otränad. Det var över två veckor sen jag besökte gymmet och en vecka sen sista kvalitativa löppasset (jag lyckas bortse från 42 k i tävlingstempo). Som läget känns nu tänker jag ta snubben på cykeln igen och trampa in till stan lagomt för att möta upp sambon efter hennes jobb och växla över snubben till henne. Sen smiter jag in på gymmet några timmar och sen på Bolaget, då jag känner för att bli lite på arschlet i helgen. Löpträningen kör jag i morgon och sen hinner jag med ett till pass på söndag. Får bara inte glömma att jag nånstans däremellan hade planerat att bli på arschlet också. Men jag har lovat mig själv att det bara får bli två lättdistanser för nästa vecka väntar hårdkörning igen. Jag inser nu hur svårt det kommer att bli att komma till träning 5-6 ggr i veckan som före min föräldraledighet. Om det krävdes planering då så är det inget mot vad som kommer krävas nu.


Slutligen så såg jag att provbilder från maran också kommit ut på den här hemsidan (sök min på nr 5784). Jag behöver ju en ny profilbild som stärker min trovärdighet som löpare så vi får väl se. Det är jag med den tomma blicken.   
 


Kommentarer
Postat av: Marathonmannen

Jag tycker att bild två är OK, men det ser helt klart jobbigt ut. he he

2008-06-05 @ 14:03:52
URL: http://marathonmannen.blogs.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0